onsdag, september 10, 2008

Vad hände sen?

På Aftonbladet idag finns att läsa en "Vad hände sen?-special". Där räknar de upp massa kändisar som mer eller mindre bara gjort en storroll och sen gått under jorden (enligt Aftonbladet).

"Som Bill Cosby. Hur kul har han idag?"

Bill har släppt ett 20-tal album, ett 10-tal böcker, haft en egen TV-show OCH han är är 71 år. Och ni frågar vad som hände? Han blev gammal.
Jag tror att denna mysgubben lever ett skönt och flott liv någonstans. Ibland tittar han tillbaka på alla sina utmärkelser, ler lite och sen tar en tupplur. Vad kan man kräva av en kultfigur vid 71-års ålder?


"Hur har Zeb Macahan det?"

James Arness är i Sverige känd som Zeb Macahan. I USA är han mer känd som karaktären Matt Dillon med över 600 avsnitt i serien Krutrök (1955-1975) Även gjort ett antal västernfilmer. En av få skådespelare som i och med sin karaktär fått gå omkring med en kroppstrumpa av björnskinn i en öken.



"Och händige McGyver - vad sysslar en sån kille med idag?"

Richard Dean Andersson gjorde 139 avsnitt som den händige MacGyver (reds, anm; James Bond möter Ernst Kirchsteiger). Även två filmer hann han med innan han gick in på diverse TV-shower på 90-talet. Nu ser man mest Richard i Stargate SG. Han kommer alltid vara kreativiteten personifierad med sin Schweiziska armékniv i högsta hugg.


Sen fortsätter jag att läsa. Och stannar upp. Lutar mig lite närmare skärmen för att se om jag läst rätt... Jo, det har jag. Jan O Jansson aka Naken-Janne finns med på listan. I samma skara som ovanstående. Det kommenterar jag inte ens!

1 kommentar:

Anonym sa...

fast du kommenterade väl det precis?