måndag, september 22, 2008

Att skriva en låttext

Trots att de är stora artister så kan man inte låta bli att skratta när man tar detta axplock av dåliga låttexter.

---

  • Sir Elton John - Your Song
    "If I was a sculptor. But then again, no"
- Undrar om Sir Elton aldrig har hört talas om att sudda ut sina textrader han inte blir nöjd med istället för att hålla en monolog i låten?

  • Michael Jackson - Bad
    "Your butt is mine"
- Lyckat Michael, lyckat!

  • Sade - Smooth Operator
    "Coast to coast. L.A. to Chicago"
- Sade föddes i Nigera och växte upp i London. Jag tvekar på att hon varit på geografilektionerna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bad är bra ju ;)

Anonym sa...

en av mina personliga favoriter är "I love you like a fat kid loves cake"

AlterEgo sa...

ahaaah :P har aldrig tänkt på det ;)

Anonym sa...

Jag var på ett bröllop där en av psalmerna innehöll raden: och allt kött blir till hö. Fattar inte rikgt innebörden av den, men jag är ju å andra sidan inte kristen

Signe Rocklin sa...

lol
Fast Elton skriver ju inte sina texter själv. Vet dock inte hur det är med de andra..

Anonym sa...

vad som är beklämmande är att du inte nämnt Per Gessle och hans nödrimslexikon som han bläddrar i när han skriver låtar, fast då hade du väl fortfarande suttit och skrivit på detta inlägget.

"Jag knyter mina skor
Jag fäller upp min krage så den blir stor"

med extra tung betoning på skor och stor så folk verkligen ska fatta att "jävlar, han lyckades rimma skor och stor!"