torsdag, september 04, 2008

OC, Entourage, Prison Break, Californication & Rederiet

Jag är ingen seriefreak. Långt ifrån. Den första serien jag följt fram till 2007 var Rederiet vilket är ganska tragiskt.

De två senaste åren har jag blivit lite
mer biten i alla serier som finns. Rotat i lite äldre serier och ett par nya. Har inte sett serier som Lost, Heroes och Skilda Världar. Har jag missat något?

Här nedan är ett litet urval ur mina serie.
Skriv gärna en kommentar!

---
THE OC - Ja, vad säger man? Newport, CA i ett nötksal.
Dawsons Creek möter Beverly Hills 90210. Sköna karaktärer och att det finns fya säsonger är grymt. Efter att endast ha kollat ströavsnitt tidigare riktade jag mig in på att streckkolla serien i somras. Bra val! Adam Brody är fantastisk i rollen som Seth Cohen.

---
ENTOURAGE- 2000-talets skönaste serie som är löst baserad på Mark Wahlbergs liv.
Följ Vincent Chase (
Adrian Grenier) och hela hans gäng spelade av Kevin Dillon, Kevin Connolly och Jerry Ferrara i strävan mot toppen av skådespelarkarriären i Hollywood.
Vincents självupptagne och stressade agent,
Ari Gold (Jeremy Piven), gör ett strålande jobb och tar större plats ju längre serien går.
Fyra säsonger allt som allt - en femte på gång!

---
CALIFORNICATION- Följ Hank Moodys (David Duchovny) annorlunda vardag som frånskild pappa och sexmissbrukare. Tunt med jobb, sex med sin ex-frus nya mans tonårsdotter och tuttvarning i varje avsnitt. Tolv avsnitt i säsong ett men i skrivande stund är det bara veckor tills säsong två börjar sändas i USA.
---
PRISON BREAK - Michael Scofields (superhunken Wentworth Miller) bror är oskyldigt dömd till döden för mordet på presidentens bror. Michaels mål är få ut brodern, Lincoln Burrows spelad av Dominic Purcell, ur Fox River State Penitentiary.
Tre säsonger finns ute och det första avsnittet på den fjärde säsongen har precis sänts i USA. Följ tiden i fängelset,jakten ,motgångarna och lösningarna i denna serie som tyvärr tappar lite i sting efter varje säsong. Men fyran måste ses - för att veta vad som händer.
---

5 kommentarer:

Mattias Lyckne sa...

Jag tänkte kolla O.C. Kollade första säsongen med glädje. Kollade halva andra säsongen när jag insåg att varje avsnitt bara var likadant. Alla hade det bra i början, allt blev ett helvete i mitten (oftast för de råkat gå till en pub/fest de inte fick gå till.) för att i slutet lösa sig så lyckligt.
Seth skulle dock möjligtvis vara en anledning att försöka plöja igenom hela serien.

De andra 3 du nämnde ligger på min to-do list.
Mitt uppe i Dexter nu dock.

btw... Idolkillen i tidigare inlägget var ju... jag vet inte vad.

Anonym sa...

Jag säger bara.
På din TODOLISTA står det; ONE TREE HILL

Anonym sa...

Första avsnittet av Entourage, säsong 5 sänds på HBO nu på söndag.. Lovely..

Anonym sa...

Sköna serier där, nu har Entourage, PB och Californication dessutom dragit igång igen, och får du OC-abstinens bör du nog kolla in nya 90210, ganska snarlik :). För övrigt kan jag rekommendera serien Ed, som gick i början på 2000-talet... Tv-nörd? Jag? Neeeejj...

Anonym sa...

skojar du? tycker bloggen är sjukt bra men att OC skulle vara bra? ngt mer jävla helylle sprängfyllt med äcklig bajsmoral får man väl fan leta efter?

Ursäkta mitt grova språk. I övrigt är bloggen fantastisk!!