lördag, september 13, 2008

Golf del 1 - Driving Range

---
Vi kommer under de närmaste veckorna presentera vårt synsätt och känslor för olika sporter i tre delar/sport. Först ut är golf.
---

Jag har en slags hatkärlek till golf. Kanske är det de tama applåderna, kommentatorernas dova viskningar eller världens största runway golfvärlden besitter i och med kläderna alla deltagare har på sig. Å andra sidan kan jag tycka om att gå ner ”och slå en hink”. Såklart skippar jag pressvecksbyxor och rosa pikétröja från J Lindeberg och lämnar plats åt slitna jeans och t-shirt.

När jag sen står på rangen kan jag mellan slagen stå och beundra alla människor som står där. Driving rangen - deras tillflyktsort från fru, barn och måsten. De ser så behärskat lyckliga och stolta ut på något kryptiskt sätt. Ungefär som på samma sätt man såg ut -97 när man dansat tryckare med klassens snyggaste tjej under ett disko i en svettig gymnastiksal och sen gick tillbaka till grabbarna som satt längst med ribbstolarna.

Jag unnar golfarna det. Jag ler inombords när jag ser dem stå där och slå ut. Det är deras stund på dagen och de förtjänar varenda minut av detta lyckorus.

Fast jag tutar ALLTID när jag kör förbi med bilen på vägen bredvid rangen. Hoppas inte detta gör mig till en ond människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ny favoritblogg? Japp!

Anonym sa...

Folk ser inte stolta ut när de slicar ut i skogen för hundrade gången. Själv träffar jag golfare på singelgolfare.se. De har en gruppressa till Turkiet över nyår