söndag, september 14, 2008

Last day

Jag sitter här med någon slags kväljningar. Söndagsångest? tänker ni då. Nej, säger jag. Jag börjar svettas lite lätt och sneglar bort mot fönstret för att kolla om jag faktiskt öppnade det.

Imorgon är inte vilken måndag som helst. Imorgon är någon form av ett startskott på en dyster höst och mörkrets språngbräda i kalendern - Elitserien i ishockey drar igång.

Detta innebär mediokert spel, expertkommentatorer som ritar på skärmar och tränare i Trygg Hansa-polotröjor.

Så; för att slippa höstdepressionen - titta inte på Elitserien! Det är ren skit. Och för jävla lång säsong.

Usch, jag ryser. Redan nu.

1 kommentar:

Mattias Lyckne sa...

Mannen på bilden är ju dock en rolig kommentator med sina sköna uttryck.
Visserligen gillar jag att kolla på hockey, men ändå.