måndag, september 08, 2008

Att döda någon ur en serie

Att döda någon ur en TV-serie kan bero på många faktorer. Bland annat bråk, pengafrågor eller helt enkelt slut på motivation. Jag har som jag skrivit tidigare väldigt begrännsad erfarenhet av serier och då även att folk dödas ut.

Kultserien Tre Kronor sändes i 123 delar. Jag såg två av dem. Avsnitt 122 och 123. I seriens sista avsnitt fick jag bevittna hur pastorn Sten Frisk sprängde sig själv och stora delar av huvudkaraktärerna i luften inne i en restaurang. Detta var nog det mest korkade, oförståliga och idiotiska sätt att sluta en serie på. I efterhand tycker jag nog att det hela bara är underhållning på hög nivå och skrattar gott åt idén.

Vilken är tidernas sämsta kill-out?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, tror att jag måste säga Kimberly i Melrose Place. Eftersom hon fick dö inte bara en gång utan flera. Hennes återupplivning fick en massa skumma förklaringar.
Det verkade om att ingen kunde bestämma sig om hon verkligen skulle vara med eller inte.

Anonym sa...

Förmodligen kill-outen av Sarah Tancredi (som blev gravid under inspelningen av säsong 3) i Prison Break. Som sedan visade sig inte vara en kill-out.

Det måste väl vara den mest misslyckade kill-outen, en som inte ens var en kill-out?

Anonym sa...

Lilla huset på prärien, utan tvivel. De spränger staden och drar.