lördag, augusti 23, 2008

Vilken upphämtning!

Modebloggare, redaktörer och andra förståsigpåare har alltid synpunkter på vad som är rätt och fel. Visst - deras jobb! Men jag kan inte låta bli att skratta när jag läser Aftonbladets Vilken Upphämtning.

För att ge ett par tydliga exempel:
(bilden till vänster anses vara gräslig och bilden till höger en klar förbättring)
---
Scarlet Johansson; turkost inslagspapper vs. blek ballerina.
Snarare 2003 vs. 2008. Och det bekommer mig inte att det är en elfenbensvit Dolce & Gabbana-klänning. Det är inte vidare snyggt och D&G-klänningen ser ut att vara hämtad från en benhård balettskola i en förort till Moskva.
---
Kirsten Dunst; högstadiedisco -97 vs. klassiskt -08
1997 gjorde Kirsten rösten till Anastasia. Två år tidigare högstadiediscot-kläningen var Kirsten med i Jumanji.
De senaste åren har Kirsten gjort filmer som Spiderman 3, fantastiska Marie Antoinette och Elizabethtown (Av Cameron Crowe & mot Orlando Blom)
Säger inte den utveckligen lite om hur Miss Dunsts garderob bör se ut? Hur kan man jämföra kläder från -97 med idag?
---
Jessica Simpson; dåligt 2000 = dåligt 2008.
Utan att ha någon vidare på damkläder så måste jag kunna hävda att detta är samma skit - olika år, UTAN att bli lynchad av modekåta bloggbimbos. Den första klänningen är hemsk (fick man verkligen se ut så offentligt?) och den andra ser ut som att en orm försökt äta upp henne för att sen bli guldsprayad.

Men som Aftonbladets modeavdelning säger;
Den andra är mer stylish!
---


Förbättring? Nja!
Snarare Två steg åt sidan - ett steg bakåt.


Herregud, jag skriver om tjejkläder - igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska försöka lägga tassarna på den boken ;) Vilken outfit tyckte du var snyggast då?

Anonym sa...

rghfuvqu!
Sara hälsar och tackar att du tog dig tid att lägga upp bilder på hennes scenkläder till nästa vecka.

Mvh /Tom