onsdag, augusti 27, 2008

Boktips tack.

Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja läsa någon bok.

Därför behöver jag hjälp av er kära läsare.

Jag har en viss förkärlek till biografier och har länge funderat på Mötley Crües
The Dirt -Confessions of the World’s Most Notorious Rock Band.

Tyvärr har jag inte vågat gå och köpa den då jag känner mig för otrashy. Om man ska köpa den har jag inbillat mig själv att man ska dricka whiskey och kunna veta vad bandmedlemmarna heter. Det gör inte jag. Är det okej ändå? Jag kan komma undan med det om jag lånar den. Så får det bli - jag lånar den.

Så jag vill ha boktips. Tänk böcker som man kan sträckläsa. Det ska vara betyget; man ska kunna sträckläsa den.

Vågar jag även erkänna att jag är lite intresseradav Jenna Jamesons självbiografi? Klara på 1000apor antar jag hade läst den då hon drog fram i något nyligen publicerat blogginlägg med att Jameson inte tar den i tvåan.

Ge mig boktips nu!

PS. Det regnar. DS

7 kommentarer:

jfafasdadsad sa...

båda böckerna är sjukt bra, tror dock att the dirt är roligare att läsa om man har lite koll på bandet mm. Så ja, varför inte börja med Jenna Jameson, och sen ta the Dirt? Mötley dyker ju ändå upp i den boken så då får man ju kanske lite försmak!

Annars är ju Stieg Larssons böcker sjukt bra, en triologi som börjar med boken "män som hatar kvinnor"

peace

somdarin.blogg.se

Anonym sa...

Jag har nyss läst the Dirt och kan verkligen rekomendera den! Sen har jag läst böcker utav Denise Rudberg dom är lättlästa och mysiga=)Ha en trevlig dag i regnet!

Empa sa...

Jag läste The Dirt utan att veta så mkt mer än att Tommy har en stor kobra o varit tillsammans med Pam. Läs! Annars kan du läsa en annan bok av Niel Strauss, t.ex The Game/Spelet.

Den grymmaste boken heter Startpistolen, av Claes Holmström. Snabba Cash är ingenting mot denna. Tyvärr är det jättesvårt att få tag på Startpistolen.

Anonym sa...

läs "tärningsspelaren" riktigt bra! en kille som låter tärningar bestämma helt över sitt liv. sjukbra! kolla även in www.extrememobileblogging.se, det är inte en bok men en sjukt kul sida!

Anonym sa...

Läs Shantaram av Gregory David Roberts.
Den är visserligen rätt fet, så ska du sträckläsa den får du ha några dagar ledigt. En underbar bok, hoppas du gillar den.

Anonym sa...

Fortsätt med Neil Strauss och läs dennes "The Game" (spelet översatt).
Fantastisk berättelse om två år som han faktiskt gick igenom. "A true story" som man säger i L.A Land.

Anonym sa...

Vit Oleander, med svarta matta pärmar. Där är allt.