söndag, augusti 24, 2008

Att klippa gräset

Att klippa gräset kan vara en rätt rolig syssla. Fast inte sådär tråkigt pedantiskt varannan dag utan helst en veckas tjockt och långt gräs. Det måste nog vara något konstnärlig ådra (alternativ barnet) i mig som kliver fram så fort jag tar plats bakom gräsklipparen. Sen den nästkommande halvtimmen har jag fullt upp med att klippa gångar, vägar och och få fram ett snyggt rutsystem ända tills jag väl inser vad jag håller på med. Sen får jag återgå till den normala formen av klippning även känd som "gräshelvetet ska klippas".

Jag tror aldrig jag kommer sluta fascineras av krafterna en gräsklippare besitter. I förmiddes hade jag tråkigt så jag skissade upp min baksida, hämtade trädgårdsvantarna, satte igång min Ipod för att sen gå ut och klippa upp mitt livs, hitills, största rutsystem. Se bevis nedan. (Allt iklädd ett par beiga chinosshorts från Hugo Boss, 1299:- NK's)

Undrar om Blondinbella har klippt gräset någongång?

1 kommentar:

Anonym sa...

pzreb!

Du har för mycket fritid.
Kom ner till mig och Sara istället.
SÅ kan vi göra andra trevliga saker på din fritid,

mvh Tom