lördag, augusti 23, 2008

Chinos till vardags av Cafe.se

Foto: Kjell Peterson*
Cafe's Emine Sander gjorde i somras en lista angående chinos. Den lyfte fram vid vilka olika tillfällen man kunde bära detta fantastiska plagg. Stranden, jobbet, semester och framförallt till vardags.

Det sistnämnda tillfället kändes oerhört brett så jag klickade mig in och fick se bilden till vänster.

Min första tanke var:
"Sjysta chinos!". Men snabbt letade sig mina ögon i stället upp till ovandelen.

Vad säger man om den? Till vardags? Ja, om du inte spenderar dina vardagar på ett tyskt regemente som fastnat i mellankrigstiden vet jag inte var du ska bära denna uniformsöverdel för 12 papp.


*
Beige bomullsjacka med guldknappar, 12 230 kr, beige bomullsskjorta med guldknappar, 3 145 kr, beige- och brunrutig keps, 1 300 kr, allt från Burberry Prorsum. Roströda ankelhöga skor i mocka, 2 449 kr, från Boss Orange. Chinos, 1 299 kr, från Boss Black.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu kör jag Chionos all night!
. Micela