fredag, oktober 10, 2008

Gladiatorerna

Jag tycker synd om utmanarna i Gladiatorerna. Inte för att de ställs mot anabolabiffar med namn som hämtade ur porrfilmsbranschen (Justice, Hurricane, Rocket och Beast m.fl) utan för att många av utmanarna är så amerikanska. Nej, jag menar inte överviktiga utan lite halvmesiga med ofta ett par fula glasögon och en töntig frisyr.

Efter varje gren så blir både gladiatorerna och utmanarna intervjuade. Utmanaren har precis blivit oaktsamt attackerad, i snudd på våldtagen, i någon halvtuff gren med lite kuddar. Nu är det dags att möta den formidabla reportern Hulk Hogan för en analys.

Utmanaren - Det var nära. Du är duktig men nästa gång hoppas jag att jag kan ta dig, säger han och blinkar åt gladiatorn.
Gladiatorn - Nästa gång mosar jag dig. Jag kommer jaga dig, krossa dig och förinta dig. Akta dig!

Men allvarligt talat... Är det verkligen någon som går på att de här gladiatorerna är så arga? Man börjar fundera på vad det står i manus... "Tänk massmördare och vråla"?

Sen älskar jag deras mördarpose. Ni vet en arm framför den andra? Sen stäcker man halvt ut en hand som hälsar "kom hit här" medan den är andra knuten och mer säger "jag ska spöa dig".
Titan vet vad jag snackar om...

2 kommentarer:

Anonym sa...

härlig blogg!
jag gillar gladiatorerna, gör inte du?
ha en bra kväll!

Anonym sa...

Haha, jo man skulle kunna göra det på ett helt annat sätt, jämnlika människor maybe?