torsdag, oktober 02, 2008

Niclas Wahlgren - Vilket stolpskott

För någon dag sedan snubblade jag över ett par bilder som BRIS skickat ut. Bildernas syfte är att ge unga pojkar och flickor en möjlighet att känna igen sig i några av våra svenska kändisar när de var unga. En snabb genomgång:

---

Susanna Kallur kände sig som en tönt.
---

Linda Bengtzing var blyg.
---

Henrik Johnsson hade svårt att koncentrera sig.
---
Sen kommer vi till Niclas Wahlgren. Och då blir jag rädd.

"Sämst på skridskor"?
Niclas kan inte ha fattat vad projektet gick ut på.

Sen kan man också undra var Niclas gick i skolan med tanke på hans foto. Har han inte gått på en militärskola i Murmansk så märker man iallafall tydliga ryska influenser i fotografens skapande.

---

Sammanfattningsvis så har jag svårt att se att BRIS-kampanjen skulle hjälpa. Barnens tårar om kvällarna lindras knappast av någon form av omvänd idolkorts-känsla.

Barn - ni får gråta ett tag till. Och fy fan va dåliga ni är om ni inte kan åka skridsko!

4 kommentarer:

Johannes Bergkvist sa...

Också schysst blogg! Underhållande läsning!

Anonym sa...

-jag döööör av skratt! Jag har sett de där bilderna 1000gånger och inte reagerat (jobbar på BRIS). Det var det roligaste på länge. Tack!

Anonym sa...

ha en toppen fredag, några planer för helgen?

Anonym sa...

Jag gillar mer budskapet att "okej barn; ni är jävligt dåliga men det betyder inte att ni kommer vara det resten av livet"

Hade jag sett den innebörden hade det inte lindrat så mycket.