tisdag, oktober 07, 2008

Dagen jag blev Henrik Larsson (med rastaflätor)

Igår skulle jag uppehålla ett par småkillar i åldern 6-8 år. Vi skulle spela fotboll - en "pojkgrej" oss pojkar emellan. Självklart skulle man välja en spelare man ville vara. Alla andra valde men jag fick inte göra det själv för att jag kom lite sent.

Zlatan - Jag är Zlatan. När han spelade i Ajax.... och hade långt hår.
Jag - Är håret viktigt?
Zlatan blänger på mig med en "eh ja-blick".
Beckham - Japp, det är viktigt, säger pojken och drar handen genom håret. Jag är Beckham när han spelade i Manchester.
Jag - Jaha, vem ska jag vara då?
Spelet stannar upp. Pojkarna skriker time (=time out) och alla tittar på mig. Precis som att jag svurit i kyrkan, öppnat en skakad champagneflaska i bilen eller stängt av TVn under Svamp-Bob.
Zlatan - Du kan vara Henke Larsson...
Jag - Han har ju inte mycket hår, säger jag och pekar på mitt hårsvall.
Zlatan - När han spelade i Celtic då?
Jag - Okej, suckar jag.

Jag var alltså Henrik Larsson. När han spelade i Celtic. Inte fan gjorde jag mål heller. Det enda jag sprang och tänkte på var att inte göra för snabba vändningar för att undvika att få mina rastaflätor i ögonen. Jävla flätor!

3 kommentarer:

Anna sa...

Haha härligt. Henke Larsson med rastaflätor. Själv får jag alltid vara Zlatan när han spelade i Juventus och var dålig.

Anonym sa...

jag får alltid vara pål lundin, även om jag inte står i mål.
tacky

Anonym sa...

usch inte en snygg kille på bild :P