söndag, november 16, 2008

De första brösten

Kommer du ihåg första gången du såg ett par bröst? På riktigt. (Personers bröst som inte räknas: mamma, syster, farmor, mormor… ja, alla släktingar. Inte heller kvinnors i bastun på den tiden du bytte om tillsammans med mamma i damernas omklädningsrum i badhuset räknas).

Det är klart att du kommer ihåg dem. För det första var du säkert mycket äldre än du hävdar att du var. För det andra… för det andra såg du ett par bröst. Tänk nu efter hur det var. Ljug inte och säg att det var gött och sexigt och läckert. Var ärlig, erkänn för dig själv hur längtan och upphetsning, rädsla och osäkerhet frontalkrockade i hjärnan på dig. Ungefär så var det.

Exakt så var det, när jag tänker efter.

Tillfället då tiden för ett kort ögonblick stod stilla. Tillfället då du inte riktigt kunde placera det du såg framför dig. Ett slags tankevakum. Men i nästa flämtande andetag stod allt klart. Du hade blivit välsignad med ett par kvinnobröst. Fast utan manual.

Under några adrenalinpåverkade minuter var det fri lek. Dina första trevande steg i ditt sexliv hade börjat – men nu i efterhand förstår du säkert att du nog var den enda som egentligen njöt....

På riktigt.

3 kommentarer:

Mattis sa...

De första tuttarna en pojk får se är ju i princip heliga.

Hur många tuttar vi än ser, så kommer de där första alltid finnas kvar i bakhuvudet och vi jämnför nog alla bröst med de första, utan att tänka på det.
(Tror jag åtminstånde)

Mattias Lyckne sa...

Jag är ledsen, men jag kommer faktiskt inte ihåg.
Jag minns vilken person det handlar om och jag minns första gången jag hade sex (vilket var med den personen) men jag minns inte första gången jag såg brösten.
Vad dålig jag känner mig nu.

Goran van Den Buske sa...

Jag minns inte ens hur det första kylskåpet såg ut..Ändå är jag kylskåpsfixerad. Jag är där jämt och rycker i dörren.